Ako dosiahnuť pozíciu team leadera do 2 rokov?

Nášho kolegu Team leadera Vlada už poznáte. Rozhovor vás zavedie do Vladových začiatkov, neúspechov a elánu jeho práce.

Úprimne povedané, nikdy by som neveril, že marketing môže byť taký zaujímavý. 

Na vysokej škole ekonomického zamerania som mal partiu kamarátov. Medzi nami bol aj kamarát, ktorý študoval marketing. Raz sa naskytla príležitosť, kde našiel inzerát od firmy hľadajúcej PPC špecialistu. V tej dobe som nemal žiadnu brigádu, tak som sa rozhodol, že aj ja vyskúšam šťastie. 

Pohovor, ktorý nasledoval bol zvláštny, mix úspechu a zlyhania. Firma, ktorá inzerát uverejnila ma neprijala, keďže zháňali niekoho v Bratislave a v čase vrcholiaceho covidu som sa väčšinou zdržoval v Topolčanoch. Majiteľ tejto firmy ma následne odporučil Patrikovi (budúcemu majiteľovi GROOW). A práve v tam sa to všetko zlomilo. Začal som pracovať ako junior PPC, kde som sa postupne začal učiť a rozvíjať. “Bola to jedna veľká náhoda. Priznám sa, ja som ani nevedel, že performance marketing existuje.” (smiech).

Bola to výzva!

Začínal som s minimálnymi znalosťami, čo ma nútilo čeliť nástrahám na samom počiatku. Ako junior som sa zameriaval na základy PPC reklamy na platformách Facebook a Google. V tej dobe sme primárne riešili eshopy, takže som si užil neustále optimalizovanie reklám, feedov, riešenia stratégií, skrátka všetko čo sa točí okolo eshopov. Asi po roku sa agentúra do ktorej som pôvodne nastúpil rozdelila.  Prešiel som do novovzniknutej agentúry GROOW, kde sme začínali s pár klientami v podstate znovu od začiatku. 

Bolo to náročné, vyžadovalo to všetko čo viem dnes. Učil som sa neustále, kombinujúc posledný rok štúdia s prácou a neustálym sebarozvojom. I napriek časovej náročnosti toho obdobia som si to vychutnával. Nie, nebolo to také nepríjemné, ako to opisujem. Bavilo ma to a stále baví. 

O rok a pol neskôr sme úplne niekde inde. Team sa blíži skoro k 20 ľuďom a riešime PPC a mediálne nákupy pre veľké firmy ako je SPP, Dôvera, Dr.Max. 

Takže aj tento raketový rast prispel k tomu, že som musel vyrásť spolu s firmou. 

Najväčšiu motiváciu a podporu som získal od Patrika a Marcela. Ich skúsenosti a rady boli pre mňa neoceniteľné. Navzájom sme si vytvárali oporu v náročných situáciách.

Zodpovednosť je v tejto práci kľúčová. Nejde len o to preplávať vecami bezhlavo. Priznať si chyby. Byť fér. Hlavne byť aj svedomitý. To je môj cieľ.

“Potrebujem prosím ťa vymyslieť copy na hrane.” 

Tieto slová mi povedal Patrik keď som sedel na bicykli. Bol to klient s eshopmi v 20 krajinách Európy predávajúci tabletky na podporu mužskej potencie. (smiech) To je ešte z čias, keď sme si copy vymýšľali my ppcčkári a nie ako teraz, keď na to máme team copywritterov. Večer sme s kamarátmi pri pive vymýšľali copy pre erotické produkty, to bola zaujímavá výzva. Ale ešte väčšou výzvou bolo podchytiť celý široký svet online analytiky. GTM, GA4, pixely, kódy. Úplne iná dimenzia práce. Vo výsledku som objavil novú záľubu vo svojej práci.

Samozrejme, boli tu aj chvíle, ktoré môžeme nazvať „fuck-upmi“, no väčšinou sa to týkalo typických chýb. Nič výrazné, čo by som považoval za zásadný neúspech. Skôr šlo o maličkosti. Našťastie nič, čo by ohrozilo moju kariéru alebo našich klientov.

Líder, je človek ktorý ukazuje smer

Skutočný líder by mal vyžarovať ľudskosť a organizovanosť. Nie je to len o delegovaní úloh. Líder, je človek ktorý ukazuje smer, nielen prideľuje prácu. Všetci sme jedným tímom a jeho úlohou je ukázať, že sme v tom spolu. 

“Banana Bread.” Motivácia môjho tímu

Pre mňa je zásadné, aby ľudia v našom prostredí pocítili pohodu. Tú si občas vytvárame aj našim firemným zákuskom, ktorý sa postupne stal u nás fenoménom a nezaobíde sa bez neho žiadne posedenie. A to je banana bread Verím, že ak sa cítite dobre, pracujete dobre. Snaha o minimalizáciu toxickosti a napätia v tíme je kľúčom k úspechu a motivácii. Moje poslanie je vytvárať prostredie, kde sa ľudia cítia dobre, pretože verím, že to prináša kvalitnú prácu. 

Pravidelne som hrdý na náš skvelý tím. Aj keď sme pomerne malý, naša efektívnosť je výnimočná. Často riešime náročné úlohy pre veľkých klientov a problematické segmenty. Som rád, že sa členovia tímu, chcú učiť, chcú tu byť a nedávajú od veci ruky preč. 

V mojej práci mám rád rôznorodosť. Stále sa učím nové veci. Táto dynamika a neustála zmena ma bavia a nedávajú mi pocit stereotypu. Šport mi pomáha vypnúť hlavu a oddýchnuť si. Udržiavanie rovnováhy medzi prácou a súkromím je pre mňa dôležité. Je to spôsob ako si nájsť vnútornú rovnováhu a cítiť sa naplnený nielen v práci, ale aj vo svojom živote. 

Čo je rozhodujúce pri výbere juniora v marketingu?

Skúsenosť s juniorom a ich soft skills mi ukázala, aký význam má škola. Vidím, že škola ovplyvňuje osobnosť a prístup jednotlivca. Aj ja som si myslel, že škola mi neposkytla veľa, no teraz chápem jej hodnotu. Súhlasím, že u juniorov sú soft skills kľúčové. Tvorí to základ vzťahu a pracovnej dynamiky. Pri hodnotení juniorov nejde iba o vedomosti, ale o to, ako sa zapájajú a ako s nami komunikujú. Hard skills majú čas sa vyvíjať, no soft skills už formujú základy.

Veľká rada pre “chtíčov” na prácu v marketingu

Podľa môjho názoru, kľúčom je vnútorná motivácia a odhodlanie k neustálemu sebavzdelávaniu. Toto nie je len rada, ale základný prístup, ktorý by mal človek mať v sebe. Sám na sebe a našom tíme vidím, že ak sa niekto naozaj snaží a má tú túžbu rásť, má priestor dosiahnuť viac. Nejde len o to klikanie, ale o ambície a odhodlanie. Vidím to na vlastnej ceste – začínal som s ambíciami a postupom času som dosiahol viac. Kľúčové je nájsť tú vášeň a zanietenie pre svoju činnosť, a to môže byť v akejkoľvek oblasti.