Čo nás Tesla naučila o marketingu a môžete sa naučiť aj vy
Väčšina automobilových značiek míňa na marketing v priemere 2 a viac miliárd eur ročne.
Spolu s FMCG, bankovníctvom, poisťovníctvom a telco segmentom patrí segment automotive takmer vždy k firmám s najväčším rozpočtom na marketing.
Čo však urobiť, keď potrebujete svoj produkt čo najrýchlejšie dostať do sveta? A čo keď váš rozpočet sa ani zďaleka nemôže rovnať tomu, koľko majú vaši konkurenti?
Poďte sa inšpirovať automobilkou Tesla a implementuj týchto 8 zásad aj na svoju firmu:
Totálny focus na ponuku
Zamerajte sa na jednu, maximálne 2 kľúčové veci v ktorých je vaša firma najlepšia. Niečo na čom môžete postaviť celú komunikáciu a diferencovať sa od konkurentov.
Ak máte zmrzlináreň, používajte len top suroviny. Ak vyrábate hodinky zamerajte sa na kvalitu použitých materiálov, personalizáciu, trvácnosť atď.
Čím je vaša ponuka unikátnejšia a viac zákazníkov bude spokojných, tým rýchlejšie začnú vaši zákazníci pracovať za vás a šíriť povedomie o vašom produkte alebo službe ústnym podaním.
Otestujte odporúčací [referral] program
Tesla celé roky viedla svoj referral program a v prvých rokoch existencie bol jeden z dôvodov raketového rastu.
Samotný referral program bol tak úspešný, že niekoľko desiatok ľudí odporučilo toľko nových zákazníkov, že dostali zadarmo Tesla Roadster v hodnote 160tis.€.
Vybudujte si osobnú značku
Elon Musk je nepochybne jeden z najslávnejších osôb na planéte.
Ak si uletím, nazval by som ho Multimiliardové chodiace marketingové monštrum.
Vy sa pravdepodobne nikdy nedostanete až na takúto extrémnu úroveň známosti. Nech vám Boh žehná aby to tak bolo.
V realite sa viete inšpirovať a postupovať rovnako. Budujte si dobré meno na sociálnych sieťach, nebráňte sa žiadnemu aj najmenšiemu mediálnemu výstupu a nenápadne sa zmieňujte o svojom biznise sieti ľudí okolo vás.
Na konci dňa je veľký rozdiel či aspoň nejakých followerov máte alebo nie.
Ponúknite brutálny zákaznícky servis
Žiadne odpovede na e-mail do druhého dňa, klasická slovenská neochota a ani zvaľovanie viny na zákazníka.
Vy ste majiteľ a vy máte nastaviť veci vo vašej firme tak, aby vaši zákazníci začali šíriť dobré odporúčania aj sami od seba.
Žiadny zákazníkov problém nie je príliš malý na riešenie!
Zamerajte sa na digitál
Tradičné médiá sú pre vás príliš drahé a nemôžete si ich zatiaľ dovoliť?
Zamerajte sa na digitál. Zamakajte na sociálnych médiách, použite všetky predošlé kroky a s rozumným produktom sa výsledky pomaly dostavia.
A keď nebude vedieť ako na to, obráťte sa na odborníkov z GROOW.
My sa týchto rád držíme, prečo nie aj vy?
Zjednodušte zákazníkovu cestu
Väčšina automobilových značiek funguje na tradičnom princípe dílerstiev. Prídete do showroomu, predajca vám ukáže vozidlo a najmä sa vám snaží predať čo najviac doplnkovej výbavy.
Tesla celú túto cestu zjednodušila. Objednávku vyriešite online a auto vám príde kľudne domov. (Aj keď v tejto dobe majú aj showroomy, je ich veľmi málo a sieť ani neplánujú nijako razantne rozširovať)
Pozrite sa kritickým pohľadom aj na váš biznis. Nehádžete zákazníkovi do cesty polená?
Dokáže s ľahkosťou uzavrieť objednávku, nastaviť si čo treba, objednať sa k vám na nejakú službu? Alebo je to boj a veľa vašich telefonátov začína “No konečne som sa dovolal!” alebo “Snažím sa dokončiť objednávku”
Testujte, testujte, testujte
Testujte veľa a testujte všetko.
Takmer nie je možné, aby ste nenašli svoj komunikačný kanál cez ktorý vám postupne začnú prúdiť objednávky.
Čo ak je ten veľký zlom pre váš biznis príspevok na sociálne médiá ktorý sa vám nechcel napísať, človek s ktorým sa vám nechcelo baviť alebo váš zanedbaný osobný brand?
Nečakajte, začnite hneď teraz a choďte svojmu marketingovému a obchodnému úspechu naproti.