Marketérové postrehy z Apple konferencie

Marketérové postrehy z Apple konferencie

Pred pár dňami sme boli svedkami Apple eventu, ktorý si nenechalo ujsť takmer 3 milióny live sledujúcich. Bolo to veľkolepé, grandiózne a odvážne. Avšak, ako sa na to pozeráme z marketingového hladiska? Verdikt je jasný. Použili všetky psychologické spúšťače ako z veľkej knihy marketingu. Identifikovali sme týchto 6 psychologických spúšťačov: 

Veľká grandiózna prezentácia 

Všimnite si to. Nastavenie farebného tónu každej miestnosti a každého natáčacieho priestoru. Na toto si dáva Apple veľký pozor. V ich maximálnom záujme je, aby navodili len dobré a ešte lepšie pocity. Hra svetiel v interiéroch, modrá obloha, zelená tráva, slnečný deň a tá dúha ak by všetko predtým nestačilo.

Sila slov

 Za spôsobom, akým formulujú slová je trénovanému uchu nad mieru jasné, že sa snažia vytvoriť tzv. Realitu vnímania zákazníka.Držia sa absolútnych základov copywrittingu. Počas celej konferencie udržujú jednoduchosť jazyka a pochopitelnosť jazyka. Vyhýbajú sa zahlcovaniu diváka technickými výrazmi, ale namiesto toho sa mu snažia podsunúť obraz, aký chcú aby ho po dopozeraní mal. Pozrime sa na frekvenciu používania slov počas dvojhodinovej show: 

TY – 227 krát

NOVÝ – 110 krát

RÝCHLY – 54 krát

ÚŽASNÝ – 25 krát

NAJLEPŠÍ – 14 krát

VZRUŠUJÚCI – 9 krát

NEMOŽEME SA DOČKAŤ, ABY SME VÁM TO UKÁZALI – 6 krát

Farebnosť

Farebnosť je z hľadiska celkového vnímania produktu veľmi dôležitá. Aby ste sa dostali do tej správnej nálady, všade kde sa dajú nastaviť pozitívne a veselé farby, tak nastavené sú. Je to podvedomá pripomienka toho, ako bude vyzerať váš každodenný život s novým produktom od Apple. A podľa Apple sa máte cítiť svieži, živý a ako úplne nový človek.

Hudba

To, že máte dobre použitý hudobný podklad viete vtedy, keď vás počas pozerania nič neruší. Avšak  po skončení videa vám ostane v hlave neidentifikovateľný dobrý pocit. Apple toto majstrovstvo počas celého eventu priviedol na vrchol.

Potvrdenie od odborníkov

Apple nikdy pri uvádzaní produktov na trh nepoužíva celebrity a pravdepodobne ani nikdy nebude. V marketingu sa táto taktika nazýva “Schválenie odborníkom”. Veľmi často sa používa v reklamách na zubné pasty alebo pracie prášky. Jednoducho necháte prezentovať odborníkov ktorý daný výrobok vytvorii. Táto taktika zásadne buduje dôveryhodnosť danej značky alebo výrobku. 

Útok na podvedomie

Možno ste si tieto naaranžované farby v evente nevšimli, avšak vaše podvedomie určite áno.Je to jeden z mnohých útokov na váš zrak, ale na prvý pohľad omnoho menej evidentný, ale o to zákernejší! Všimnite si ako sa všetko zhoduje s farbou produktu. A vaše podvedomie je ukojené a páči sa mu to. Po predošlých piatich bodoch je tento už len čerešničkou na torte a verím, že ste z eventu boli nadšení.Pretože produkty z tohtoročnej konferenciu u vás pravdepodobne vlnu nadšenia nezdvihli, za to hra zmyslov od Apple rozohrala dokonalú partiu.